Ogólne warunki serwisu w Firmie Usługowej Fachowiec
Niniejsze Ogólne Warunki Serwisu firmy FIRME USŁUGOWEJ FACHOWIEC Sp. z.o.o., opisują ogólne zasady wykonywania usług z zakresu przeglądu i konserwacji, napraw oraz serwisu pogwarancyjnego.
1. DEFINICJE.
1.1. Usługodawca – Firma Usługowa Fachowiec Sp. z o.o., ul. Strzelecka 44/60, 03-433 Warszawa, NIP: 1133120123, Regon: 527385800, KRS: 0001079379 zwany dalej Firmą Usługową Fachowiec lub Usługodawcą.
1.2. Usługobiorca – osoba fizyczna lub firma zmawiająca usługę, zwany dalej Usługobiorcą lub Kontrahentem.
1.3. Serwis – jeden lub więcej techników przygotowanych do przeprowadzenia przeglądu i konserwacji klimatyzacji, centrali wentylacyjnej oraz podstawowej diagnostyki oraz napraw. Minimum jeden z techników posiada certyfikat F-Gazowy zgodny z ustawą z dn. 15.05.2015 r.
1.4. Przegląd i konserwacja klimatyzacji: (podstawowy zakres prac) czyszczenie i odgrzybienie filtrów jednostki wewnętrznej, czyszczenie i odgrzybienie parownika jednostki wewnętrznej, neutralizacja nieprzyjemnych zapachów parownika jednostki wewnętrznej, czyszczenie obudowy jednostki wewnętrznej, czyszczenie i odgrzybienie tacy ociekowej oraz trasy odpływu kondensatu, sprawdzenie drożności i szczelności układu odprowadzenia skroplin przy przyłączu jednostki
wewnętrznej, czyszczenie obudowy oraz wymiennika jednostki zewnętrznej, pośrednia kontrola szczelności układu chłodniczego, uruchomienie oraz sprawdzenie poprawności działania klimatyzatora, kontrola temperatury nawiewu jednostki wewnętrznej, drobne naprawy tj.: uzupełnienie izolacji na przyłączach chłodniczych do 10 cm, wymiana baterii w pilocie, spisanie protokołu wraz z opisem stanu technicznego urządzenia, szkolenie z zakresu obsługi.
1.5. Przegląd i konserwacja centrali wentylacyjnej: (podstawowy zakres prac) sprawdzenie szczelności i ciągłości obudowy, sprawdzenie połączeń kołnierzowych i śrubowych, sprawdzenie czystości wentylatorów oraz stanu ich napędu (w tym łożysk), sprawdzenie elementów tłumiących, kontrola stanu i czyszczenie wymiennika: obrotowego (czystość, napęd: pasek, silnik, reduktor); krzyżowego; sprawdzenie stanu i czyszczenie nagrzewnicy (elektryczna, wodna, freonowa); kontrola stanu i czyszczenie chłodnicy (wodna, freonowa); kontrola stanu śrubunków przy centrali (połączeń chłodniczych i grzewczych); uruchomienie oraz sprawdzenie poprawności działania; spisanie protokołu wraz z opisem stanu technicznego urządzenia, szkolenie z zakresu obsługi.
1.5.1. Wymiana filtrów. Serwis wymieni filtry w sytuacji kiedy będzie posiadał w czasie wykonywania przeglądu i konserwacji odpowiednie filtry.
1.5.2. Filtry mogą zostać zamówione przed przyjazdem naszego serwisu. Wówczas należy podać dokładne wymiary typ oraz ilość potrzebnych filtrów.
1.6. Wszelkie prace diagnostyczne oraz naprawy zostaną wykonana po wcześniejszym ustaleniu kosztów z Zamawiającym.
2. ZLECENIE WYKONANIA USŁUGI.
2.1. Firma Usługowa Fachowiec przyjmuje zgłoszenia oraz zlecenia w formie pisemnej przesyłane na adres serwis@fu-fachowiec.pl lub na adres bezpośredniego opiekuna danego Kontrahenta.
2.2. Zgłoszenia jak i zlecenia odbierane są w godzinach pracy Usługodawcy, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16:00.
2.3. Firma Usługowa Fachowiec wyznaczy termin usługi oraz przystąpi do realizacji po pisemnej (e-mail) akceptacji Zmówienia oraz opłaceniu zaliczki jeżeli wymaga tego Zamówienie.
2.4. W przypadku rezygnacji z ustalonego przez strony terminu:
2.4.1. jeżeli Usługobiorca rezygnuje z terminu w przededniu wykonania usługi lub wcześniej strony ustalają inny dostępny termin. Wówczas odwołanie lub zmiana terminu są bezpłatne.
2.4.2. jeżeli Usługobiorca rezygnuje z terminu w dniu wykonania usługi wówczas Usługobiorca jest zobowiązany do pokrycia 80 % wartości zamówienia.
2.4.2.1. W przypadku kiedy termin dotyczy nieodpłatnej usługi (przegląd gwarancyjny uwzględniony w ramach Zamówienia instalacji) wówczas Usługobiorca zobowiązany jest do pokrycia 80 % katalogowej wartości usługi.
2.4.3. Nieudostępnienie urządzenia przez Usługobiorcę w przypadku przyjazdu serwisu w ustalonym przez strony terminie skutkuje naliczaniem opłaty za dojazd i każdą godzinę oczekiwania serwisanta w wysokości 130,00 PLN netto/godzinę.
3. REALIZACJA USŁUGI SERWISU LUB NAPRAWY.
3.1. Firma Usługowa Fachowiec wykona prace zgodnie z przedstawionym zakresem prac oraz dostarczy akcesoria zgodnie z przedstawionymi w Zamówieniu.
3.2. Jeżeli podczas podstawowego przeglądu i konserwacji ujawnione zostaną uszkodzenia, naprawa ich zostanie wyceniona osobno i przesłana, wraz z zaktualizowanym terminem realizacji, do akceptacji Usługobiorcy. Prace zostaną wykonane po pisemnej akceptacji Zamówienia.
3.3. Wszelkie naprawy zakończone są testami sprawdzającymi, weryfikującymi poprawność działania wszystkich współpracujących elementów oraz pozwalającymi na nastawę urządzenia wg danych z tabliczki znamionowej.
3.4. Jeżeli podczas testów ujawnione zostaną inne uszkodzenia, których wykrycie nie było możliwe bez wcześniej przeprowadzonych prac, naprawa ich zostanie wyceniona osobno i przesłana, wraz z zaktualizowanym terminem realizacji, do akceptacji Usługobiorcy.
3.4.1. Wykrycie uszkodzeń po wykonaniu testów z naprawy nie zwalnia Usługobiorcy z opłacenia już wykonanych prac uwzględnionych w Zamówieniu.
3.5. W celu skorzystania z naprawy w ramach gwarancji, Kontrahent zobowiązany jest do
przedstawienia odpowiednich dokumentów wymaganych przez producenta danego urządzenia (karta gwarancyjna).
3.5.1. Warunki oraz okres gwarancji uzależnione są od zapisów w karcie gwarancyjnej.
3.5.2. Naprawy gwarancyjne realizowane są stosownie do postanowień zawartych w karcie gwarancyjnej.
3.5.3. W przypadku gdy Kontrahent nie przedstawi odpowiedniej dokumentacji, warunki karty gwarancyjnej nie zostaną dotrzymane lub okres gwarancji minął wszelkie naprawy będą mogły być wykonane wyłącznie w formie odpłatnej.
3.6. W przypadku naprawy nieszczelności układu chłodniczego oraz poprawnie wykonanej próby szczelności układu chłodniczego azotem technicznym kiedy nastąpi ponowny wyciek czynnika chłodniczego, Usługobiorcy nie przysługuje zwrot kosztów za zakup czynnika chłodniczego oraz innych obowiązków wynikających z Ustawy o F-Gazach z dn. 15.05.2015 r.
4. WARUNKI I TERMIN PŁATNOŚCI.
4.1. Termin oraz formę płatności określa Zamówienia lub Faktura dołączona do Zamówienia.
4.2. Pierwsze 3 transakcje dokonywane są za gotówkę, kartą płatniczą lub przedpłatą na podstawie faktury pro-forma.
4.3. Firma Usługowa Fachowiec zamówi części lub akcesoria niezbędne do naprawy po opłaceniu 100 % wartości zamawianych części.
4.4. Wszelkie naprawy dokonywane są za przedpłatą na podstawie faktury pro-forma.
4.5. Wszelkie transakcje poniżej 500,00 zł netto wykonywane są za gotówkę, kartą płatniczą lub przedpłatą na podstawie faktury pro-forma.
4.6. W przypadku niedotrzymywania terminów płatności Usługodawca ma prawo scedować należność przeterminowaną na podstawie umowy cesji wierzytelności na firmę windykacyjną, wstrzymać realizację zamówień oraz odmówić zgody na płatność przelewem.
5. GWARANCJA.
5.1. Usługodawca udziela Usługobiorcy gwarancji na wykonaną naprawę na okres 3 miesięcy od daty wystawienia faktury.
5.2. Usługodawca udziela gwarancji na zamontowane części na okres 3 miesięcy od daty wystawienia faktury, chyba że wynika to inaczej z gwarancji producenta.
6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY.
6.1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieuzyskane korzyści czy jakiekolwiek szkody Usługobiorcy powstałe w związku z przestojem urządzenia.
6.2. Usługobiorca może dokonać cesji przysługujących mu uprawnień względem Usługodawcy jedynie w razie uzyskania jego uprzedniej pisemnej zgody.
6.3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do przedłużenia czasu reakcji serwisu w przypadku zdarzeń losowych.
6.4. Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi za wady jest wyłączona.
6.5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędny montaż naprawionego urządzenia przez Usługobiorcę i powstałe w związku z tym uszkodzenia. Możliwe jest zamówienie odpłatnej usługi montażu i uruchomienia.
6.6. Do rozpoznania wszelkich sporów mogących powstać między Usługodawcą a Usługobiorcą w ramach zleconych usług wyłącznie właściwy będzie sąd siedziby Usługodawcy.
6.7. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego dokumentu lub jego zastosowanie do którejkolwiek Stron zostanie uznane za nieważne, niniejszy dokument pozostaje wiążący, a Strony dołożą wszelkich starań, działając w dobrej wierze, aby zastąpić nieważne postanowienie postanowieniem ważnym i odzwierciedlającym intencje Stron.
Zgłoszenia jak i zlecenia odbierane są w godzinach pracy Usługodawcy, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30. Zlecenia, które wpłyną po godzinie 15:30 lub w dni wolne, będą traktowane jako zlecenia z następnego dnia roboczego.
Zgłoszenie przyjmuje się za zlecenie, gdy Usługobiorca prześle do Usługodawcy w formie pisemnej akceptację oferty wstępnej.
W przypadku usługi wyjazdu serwisowego w ustalonym przez strony terminie Usługobiorca jest zobowiązany do udostępnienia Usługodawcy urządzenia na czas niezbędny do wykonania przeglądu technicznego, weryfikacji lub naprawy. Nieudostępnienie urządzenia w ustalonym terminie z przyczyn innych niż siła wyższa, skutkuje naliczaniem opłaty za dojazd i każdą godzinę oczekiwania serwisanta w wysokości 100 PLN netto/godzinę. W przypadku nieudostępnienia maszyny do końca dnia roboczego, Usługobiorca zostanie dodatkowo obciążony kosztami noclegu serwisanta. W przypadku zaistnienia konieczności wykorzystania narzędzi lub maszyn Usługobiorcy w celu przeprowadzenia usługi, odbędzie się to za zgodą i pod nadzorem Usługobiorcy.