Ogólne warunki świadczenia usług
I. Postanowienia ogólne
- Niniejsze ogólne warunki świadczenia usług, zwane dalej „Regulaminem”, określają zasady
i warunki korzystania z opisanych w nim usług świadczonych przez Firma Usługowa Fachowiec Sp. z o.o., ul. Strzelecka 44/60, 03-433 Warszawa, NIP: 1133120123, Regon: 527385800, KRS: 0001079379, zwanego dalej „Firma Usługowa Fachowiec ”. - Firma Usługowa Fachowiec jest właścicielem serwisu http://www.fu-fachowiec.pl/ który zawiera m.in. informacje o zakresie świadczonych usług.
- Dane teleadresowe Firma Usługowa Fachowiec :
- adres prowadzenia działalności: ul. Strzelecka 44 lok. 60, 03-344 Warszawa;
- numer telefonu i/lub faksu: 22 836 0321;
- adres poczty elektronicznej: biuro@fu-fachowiec.pl
- Regulamin wraz z Informacją o Prywatności udostępniane są nieodpłatnie w serwisie internetowym http://www.fu-fachowiec.pl/ w sposób umożliwiający zapoznanie się z ich treścią, ich pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie. Dokumenty te można otrzymać również pod adresem wskazanym w pkt 3.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze strony http://www.fu-fachowiec.pl/:
- urządzenie posiadające dostęp do sieci Internet.
- zainstalowana na urządzeniu końcowym przeglądarka internetowa taka jak Internet Explorer wersja 8.0 lub wyższa, Mozilla Firefox wersja 3.6 lub wyższa lub podobne.
- zainstalowany na urządzeniu program Acrobat Reader lub inny program obsługujący pliki w formacie PDF.
II.Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie terminy oznaczają:
- Klient – podmiot zamierzający zawrzeć lub zawierający z Firmą Usługową Fachowiec Umowę o zakup Towaru, Usługi albo zakup Usługi i Towaru łącznie;
- Towary – artykuły lub produkty, w szczególności urządzenia oraz instalacje oferowane do sprzedaży przez Firmę Usługową Fachowiec i zamawiane przez Klienta, objęte Zamówieniem i Regulaminem;
- Usługi – zamawiane przez Klienta usługi objęte Zamówieniem i Regulaminem, w szczególności usługi montażu, serwisu lub naprawy;
- Oferta – dokument wskazujący i opisujący Usługi lub Towary, którymi był zainteresowany Klient wraz z ich wyceną. Oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej
w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego. - Zamówienie – dokument wskazujący i opisujący zamówione przez Klienta Usługi lub Towary wraz ewentualnymi dodatkowymi warunkami ich realizacji;
- Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Przedstawiciel – osoba reprezentująca Firmę Usługową Fachowiec umocowana pisemnie do przedstawiania ofert Firmy Usługowej Fachowiec oraz zawierania w imieniu Firmy Usługowej Fachowiec umów sprzedaży Towarów lub świadczenia Usług;
- Serwis – jeden lub więcej techników Firmy Usługowej Fachowiec przygotowanych do przeprowadzenia przeglądu i konserwacji klimatyzacji, centrali wentylacyjnej oraz podstawowej diagnostyki oraz napraw. Minimum jeden z techników posiada certyfikat F-Gazowy zgodny z ustawą z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (zwaną dalej „ustawą F-gazową”);
- Umowa – umowa zawierana przez Klienta z Firmą Usługową Fachowiec, która określa wzajemne prawa i obowiązki, do której (oprócz uregulowań zawartych w Zamówieniu) zastosowanie znajdą uregulowania zawarte w Regulaminie, przepisy Kodeksu cywilnego, a w przypadku umów zawieranych z konsumentami również przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Umowę, uwzględniającą postanowienia Regulaminu uważa się za zawartą po spełnieniu warunków określonych w punkcie IV ust. 1.
III. Zakres usług i stosowanie Regulaminu
- Firma Usługowa Fachowiec świadczy usługi instalowania, przeglądów, konserwacji, serwisowania i naprawy urządzeń i systemów chłodniczych, klimatyzacyjnych i wentylacyjnych, których aktualny zakres jest dostępny w serwisie internetowym http://www.fu-fachowiec.pl/.
- Realizacja Usług ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.
- Zamówienie Towaru lub Usługi jest równoznaczne z tym, iż Klient zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje jego postanowienia.
- Regulamin jest integralną częścią Umowy (Zamówienia) zawieranej pomiędzy Firmą Usługową Fachowiec a Klientem.
- Jakiekolwiek działania Klienta sprzeczne z treścią Regulaminu będą powodować skutki określone bezpośrednio w treści Regulaminu, jak również, w szczególności określone w przepisach prawa skutki związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązań.
- W Zamówieniu mogą być wprowadzone do Umowy postanowienia dodatkowe lub odmienne od ustalonych w niniejszym Regulaminie. Wówczas Regulamin ma zastosowanie w zakresie nie uregulowanym postanowieniami dodatkowymi lub odmiennymi w Zamówieniu.
- Instalacja systemu klimatyzacji – podstawowy zakres prac obejmuje: kompletne rozprowadzenie instalacji chłodniczych, sterujących oraz grawitacyjnego odprowadzenia skroplin. Podłączenia chłodnicze wraz z wykonaniem próby szczelności azotem technicznym. Podłączenia sterowania oraz elektryczne. W zakresie prac dotyczących rozprowadzenia powietrza z jednostek kanałowych dostawa oraz montaż sztywnych rur spiro.
- Naprawa systemu klimatyzacji i urządzeń wchodzących w jego skład – podstawowy zakres prac obejmuje dostawę Towarów oraz Usługę zgodną z zakresem prac Zamówienia lub Umowy niezbędnych do uruchomienia Urządzenia.
- Przegląd i konserwacja systemu klimatyzacji (serwis) – podstawowy zakres prac obejmuje: czyszczenie i odgrzybienie filtrów jednostki wewnętrznej, czyszczenie i odgrzybienie parownika jednostki wewnętrznej, neutralizację nieprzyjemnych zapachów parownika jednostki wewnętrznej, czyszczenie obudowy jednostki wewnętrznej, czyszczenie i odgrzybienie tacy ociekowej bez demontażu tacy lub innych elementów obudowy jednostki wewnętrznej, sprawdzenie drożności i szczelności układu odprowadzenia skroplin przy przyłączu jednostki wewnętrznej, czyszczenie obudowy oraz wymiennika jednostki zewnętrznej, pośrednią kontrolę szczelności układu chłodniczego, uruchomienie oraz sprawdzenie poprawności działania klimatyzatora, kontrolę temperatury nawiewu jednostki wewnętrznej, drobne naprawy, tj.: uzupełnienie izolacji na przyłączach chłodniczych do 10 cm, wymianę baterii w pilocie, sporządzenie protokołu wraz z opisem stanu technicznego urządzenia, szkolenie z zakresu obsługi.
- Przegląd i konserwacja centrali wentylacyjnej – podstawowy zakres prac obejmuje: sprawdzenie szczelności i ciągłości obudowy, sprawdzenie połączeń kołnierzowych i śrubowych, sprawdzenie czystości wentylatorów oraz stanu ich napędu (w tym łożysk), sprawdzenie elementów tłumiących, kontrola stanu i czyszczenie wymiennika: obrotowego (czystość, napęd: pasek, silnik, reduktor); krzyżowego; sprawdzenie stanu i czyszczenie nagrzewnicy (elektryczna, wodna, freonowa); kontrola stanu i czyszczenie chłodnicy (wodna, freonowa); kontrola stanu śrubunków przy centrali (połączeń chłodniczych i grzewczych); uruchomienie oraz sprawdzenie poprawności działania; sporządzenie protokołu wraz z opisem stanu technicznego urządzenia, szkolenie z zakresu obsługi.
IV. Zawarcie Umowy
- Umowa z Klientem w zakresie określonym w pkt III.1, zostaje zawarta po spełnieniu następujących warunków:
- Klient po wyrażeniu zainteresowania danymi usługami lub towarami (złożeniu zapytania ofertowego) otrzyma od Firmy Usługowej Fachowiec Ofertę. Oferta może zostać przedstawiona Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej, a także poprzez przekazanie lub doręczenie jej Klientowi przez Przedstawiciela;
- Klient zaakceptuje Ofertę, a Firma Usługowa Fachowiec potwierdzi podjęcie się realizacji zamówionych przez Klienta Usług lub Towarów przedstawiając Klientowi Zamówienie oraz ewentualnie Fakturę VAT pro forma do dokonania wskazanej w Zamówieniu przedpłaty. Zamówienie może zostać przedstawione Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej, a także poprzez przekazanie lub doręczenie jej Klientowi przez Przedstawiciela;
- Klient zaakceptuje Zamówienie poprzez jego podpisanie i przekazanie Firmie Usługowej Fachowiec lub przesłanie skanu na adres biuro@fu-fachowiec.pl lub na adres poczty elektronicznej Przedstawiciela – bezpośredniego opiekuna danego Klienta. W przypadku przesłania skanu podpisanego Zamówienia, jego oryginał powinien zostać następnie przekazany Przedstawicielowi Firmy Usługowej Fachowiec, najpóźniej w dniu rozpoczęcia prac.
- Klient dokona przedpłaty (zadatku) określonej przez Firmy Usługowej Fachowiec w Zamówieniu (jeśli zostanie wskazana).
- Zapytanie ofertowe powinno określać przedmiot, w szczególności wskazywać jakimi Usługami lub Towarami Klient jest zainteresowany.
- Firma Usługowa Fachowiec przyjmuje zapytania ofertowe przesyłane na adres biuro@fu-fachowiec.pl lub na adres poczty elektronicznej Przedstawiciela – bezpośredniego opiekuna danego Klienta.
- Zapytania ofertowe składane osobiście odbierane są w godzinach pracy Firmy Usługowej Fachowiec, tj. w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16:00.
- Oferta, jako odpowiedź na zapytanie ofertowe, przedstawiona przez Firmy Usługowej Fachowiec jest ważna przez 14 dni i nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 i nast. Kodeksu Cywilnego.
- Od chwili zawarcia Umowy wiąże ona strony a jej zmiany i rozwiązanie mogą nastąpić jedynie w formie pisemnej, chyba że obie strony zgodnie porozumiały się co do stosowania innej formy (w szczególności za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej takich jak poczta elektroniczna).
- Dodatkowe zamówienie złożone przez Klienta traktuje się jako odrębną Umowę albo rozszerzenie Umowy już zawartej, jeżeli jest ona związana z dotychczas zamówionym świadczeniem głównym.
V. Realizacja usług serwisu lub naprawy
- Serwis Firmy Usługowej Fachowiec wykona usługi serwisu lub naprawy zgodnie z przedstawionym zakresem prac oraz dostarczy akcesoria zgodnie z informacjami przedstawionymi w Zamówieniu, w terminach tam określonych.
- Jeżeli podczas podstawowego przeglądu i konserwacji ujawnione zostaną uszkodzenia, naprawa ich zostanie wyceniona osobno, a wycena przesłana, wraz z zaktualizowanym terminem realizacji, do akceptacji Klienta. Prace zostaną wykonane po pisemnej akceptacji Zamówienia.
- Wszelkie naprawy zakończone są testami sprawdzającymi, weryfikującymi poprawność działania wszystkich współpracujących elementów oraz pozwalającymi na nastawę urządzenia wg danych z tabliczki znamionowej.
- Jeżeli podczas testów ujawnione zostaną inne uszkodzenia, których wykrycie nie było możliwe bez wcześniej przeprowadzonych prac, naprawa ich zostanie wyceniona osobno i przesłana, wraz z zaktualizowanym terminem realizacji, do akceptacji Klienta.
- Wykrycie uszkodzeń po wykonaniu testów z naprawy nie zwalnia Klienta z opłacenia już wykonanych prac uwzględnionych w Zamówieniu.
- W celu skorzystania z naprawy w ramach gwarancji, Klient zobowiązany jest do przedstawienia odpowiednich dokumentów wymaganych przez producenta danego urządzenia (karta gwarancyjna).
- Warunki oraz okres gwarancji uzależnione są od zapisów w karcie gwarancyjnej.
- Naprawy gwarancyjne realizowane są stosownie do postanowień zawartych w karcie gwarancyjnej.
- W przypadku gdy Klient nie przedstawi odpowiedniej dokumentacji, warunki określone w karcie gwarancyjnej nie zostaną dotrzymane lub okres gwarancji upłynął wszelkie naprawy będą mogły być wykonane wyłącznie w formie odpłatnej.
- W przypadku naprawy nieszczelności układu chłodniczego oraz poprawnie wykonanej próby szczelności układu chłodniczego azotem technicznym, kiedy nastąpi ponowny wyciek czynnika chłodniczego, Klientowi nie przysługuje zwrot kosztów za zakup czynnika chłodniczego oraz spełnienie innych obowiązków wynikających z ustawy F-gazowej.
VI. Ceny, wynagrodzenie i warunki płatności
- Ceny Usług lub Towarów oraz termin i formę płatności określa Zamówienie lub Faktura dołączona do Zamówienia.
- Ceny Usług lub Towarów łącznie określone są w kwotach netto oraz kwotach brutto zawierających podatek VAT.
- Pierwsze trzy transakcje danego Klienta dokonywane są gotówką, kartą płatniczą lub przedpłatą na rachunek bankowy na podstawie faktury pro-forma.
- Firma Usługowa Fachowiec wyśle fakturę VAT w formie elektronicznej (pliki w formacie PDF) – na adres e-mail, z którego kontaktował się Klient. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Firma Usługowa Fachowiec może wysłać fakturę VAT na inny adres e-mail, wskazany przez Klienta. Klient zawierając Umowę i akceptując Regulamin tym samym wyraża zgodę na otrzymywanie faktur VAT oraz faktur korygujących w formie elektronicznej.
- Firma Usługowa Fachowiec zamówi części lub akcesoria niezbędne do wykonania usługi naprawy po opłaceniu 100% wartości zamawianych Towarów.
- Wszelkie transakcje poniżej 500,00 zł netto uiszczane są gotówką, kartą płatniczą lub przedpłatą na rachunek bankowy na podstawie faktury pro-forma.
- W przypadku braku odrębnych pisemnych ustaleń indywidualnych z danym Klientem obowiązują standardowe warunki płatności:
- Jeżeli Zamówienie nie określa inaczej to Klient dokonuje przedpłaty (zadatek) w wysokości 50% wartości zamówienia brutto, będącej podstawą rozpoczęcia realizacji Zamówienia;
- Pozostała kwota płatna jest w terminie 7 dni od dnia zakończenia realizacji Zamówienia.
- W przypadku niedotrzymywania terminów płatności Firma Usługowa Fachowiec ma prawo scedować należność przeterminowaną na podstawie umowy cesji wierzytelności na firmę windykacyjną, wstrzymać realizację zamówień oraz odmówić zgody na płatność przelewem.
VII. Obowiązki Klienta
- Klient, który zawarł Umowę jest zobowiązany do umożliwienia Firmie Usługowej Fachowiec należytego wykonania przedmiotu umowy.
- W szczególności, w przypadku zamówienia Towarów z Usługą instalacji oraz Usługi serwisu lub Naprawy Klient zobowiązany jest do:
- Udostępnienia terenu lub obiektu, gdzie ma nastąpić instalacja, serwis lub naprawa – przez udostępnienie terenu lub obiektu rozumie się także umożliwienie do niego dojścia oraz dojazdu w normalnych warunkach;
- Udostępnienia możliwości poboru energii elektrycznej
- Uzyskania wszelkich niezbędnych zgód i pozwoleń, jeśli są wymagane.
- Firma Usługowa Fachowiec może powstrzymać się od realizacji Zamówienia, gdy Klient nie wywiązuje się z obowiązków określony w ust. 1 i 2. W takim przypadku termin realizacji Usług określony w Zamówieniu ulega zawieszeniu na czas istnienia przeszkody.
- W razie, gdy Klient nie wywiązuje się z obowiązków określonych w ust. 1 i 2, z przyczyn innych niż siła wyższa, co uniemożliwia rozpoczęcie albo kontynuację realizacji Zamówienia, Firma Usługowa Fachowiec jest uprawniony do doliczenia do wartości zamówionych Towarów lub Usług należnej do zapłaty kwoty opłaty za dojazd i każdą godzinę oczekiwania Serwisu w wysokości 150,00 zł netto/godzinę. W przypadku nieudostępnienia urządzeń do końca dnia roboczego, Klient może zostać dodatkowo obciążony kosztami noclegu Serwisu.
- Po zakończeniu Usługi montażu lub serwisu Klient dokonuje jej odbioru podpisując Protokół wykonania usług:
- jeśli Klient nie ma zastrzeżeń – potwierdza realizację Usług na Protokole .
- jeśli Klient w trakcie odbioru Usług zgłasza zastrzeżenia co do ich wykonania, swoje zastrzeżenia winien umieścić na Protokole.
VIII. Odpowiedzialność Firmy Usługowej Fachowiec
- Firma Usługowa Fachowiec zobowiązuje się świadczyć usługi z najwyższą starannością.
- Firma Usługowa Fachowiec odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów nie będących Konsumentami rękojmia zostaje wyłączona.
- Firma Usługowa Fachowiec nie ponosi odpowiedzialności za nieuzyskane korzyści czy jakiekolwiek szkody Klienta powstałe w związku z przestojem urządzenia.
- Firma Usługowa Fachowiec zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminów wykonania Usług określonych w Zamówieniu w przypadku zdarzeń losowych i siły wyższej.
- Firma Usługowa Fachowiec nie ponosi odpowiedzialności za błędny montaż naprawionego urządzenia przez Klienta i powstałe w związku z tym uszkodzenia. Możliwe jest zamówienie odpłatnej usługi montażu i uruchomienia.
IX. Gwarancja
- Wszystkie Towary posiadają gwarancję producenta, chyba że przy opisie danego Towaru w Ofercie lub Zamówieniu wskazano inaczej. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji określone są w dokumencie gwarancji, wystawionym przez gwaranta.
- Jeżeli wraz z Towarem lub fakturą VAT nie została dostarczona (wydana) karta gwarancyjna producenta uważa się, że producent nie wystawił na ten produkt karty gwarancyjnej.
- Firma Usługowa Fachowiec może udzielić dodatkowej gwarancji na wykonane usługi montażu, serwisu lub naprawy. W takim wypadku szczegóły zostaną określone w Zamówieniu.
- Warunkiem skuteczności gwarancji udzielanej przez Firmę Usługową Fachowiec jest całkowite opłacenie przez Klienta ceny należnej za Towary i Usługi oraz wykonywanie w terminach wskazanych przez producenta Towaru odpłatnych i autoryzowanych przeglądów.
X. Reklamacje
- Klient może złożyć reklamację związaną z niewykonaniem lub niewłaściwym wykonaniem Usług. Zalecany termin złożenia reklamacji to 14 dni od daty zdarzenia, będącego przyczyną reklamacji.
- Wszystkie reklamacje dotyczące Usług świadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu można składać:
- drogą elektroniczną na adres e-mail biuro@fu-fachowiec.pl
- pocztą na adres pocztowy Firmy Usługowej Fachowiec podany w punkcie I.3,
- osobiście pod adresem wykonywania działalności gospodarczej przez Firmę Usługową Fachowiec
- Reklamacja powinna zawierać przynajmniej imię, nazwisko lub nazwę Klienta, datę realizacji Zamówienia, adres Klienta oraz opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Firma Usługowa Fachowiec zwraca się z prośbą do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Reklamacje, które nie zawierają danych takich jak: imię, nazwisko, adres e-mail, pozwalających na identyfikację Klienta, Firma Usługowa Fachowiec pozostawi bez rozpoznania.
- Firma Usługowa Fachowiec ma prawo na każdym etapie reklamacji do dokonania oględzin w miejscu wykonania Usług w celu weryfikacji okoliczności wynikających z reklamacji, w tym zgłaszanych ewentualnych szkód.
- Firma Usługowa Fachowiec rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 30 dni. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin do rozpatrzenia reklamacji zaczyna biec od dnia doręczenia do Firma Usługowa Fachowiec dokumentów uzupełniających lub dodatkowych wyjaśnień/informacji. W przypadku niemożności dotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji, Firma Usługowa Fachowiec poinformuje Klienta o opóźnieniu, wskazując przyczynę opóźnienia (okoliczności, które muszą zostać ustalone) i przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana do Klienta pocztą elektroniczną lub pocztą na adres korespondencyjny w sposób wskazany w reklamacji. Firma Usługowa Fachowiec może wysłać odpowiedź na inny adres/adres e-mail wskazany do korespondencji przez Klienta składającego reklamację.
- Rozpatrzenie reklamacji polega na identyfikacji problemu, ocenie jego zasadności oraz rozstrzygnięciu problemu zgłoszonego przez Klienta lub podjęciu stosownych działań w celu usunięcia ewentualnych nieprawidłowości, przyczyn ich powstania oraz udzieleniu wyczerpującej, profesjonalnej w formie i treści odpowiedzi.
- Firma Usługowa Fachowiec udziela odpowiedzi, która zawiera stanowisko w sprawie reklamacji wraz z uzasadnieniem.
- Niezależnie od postępowania reklamacyjnego Klient może wystąpić z powództwem do właściwego sądu powszechnego.
XI. Odstąpienie od umowy
- Klient, będący Konsumentem może odstąpić od Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy Firmy Usługowej Fachowiec – na podstawie przepisów prawa, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Termin uznaje się za zachowany, jeśli przed jego upływem Klient wyśle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
- Klient, będący Konsumentem może odstąpić od Umowy poprzez:
- przesłanie do Firmy Usługowej Fachowiec na adres email biuro@fu-fachowiec.pl oświadczenia o odstąpieniu od Umowy;
- przesłanie do Firmy Usługowej Fachowiec na adres pocztowy podany w punkcie I.3 pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. W tym celu Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od Umowy zawartego w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j.: Dz. U. z 2019, poz. 134), jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą. W razie odstąpienia od Umowy każda ze Stron ma obowiązek zwrócić drugiej wszystko, co otrzymała na mocy Umowy. Zwrot świadczeń następuje najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Firmę Usługową Fachowiec oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy Konsument zgodził się na inne rozwiązanie. Inne rozwiązanie powinno być wskazane przez Konsumenta w składanym oświadczeniu.
- Jeżeli na żądanie Konsumenta wykonywanie usługi rozpocznie się przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, Klient ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Zwrot pozostałej kwoty pieniężnej następuje najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Firmę Usługowej Fachowiec oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy Konsument wskazał inne możliwe do zrealizowania rozwiązanie.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Firma Usługowa Fachowiec wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Firmę Usługową Fachowiec utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w których Konsument wyraźnie żądał, aby Firmy Usługowej Fachowiec do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji.
- Poza opisanymi powyżej sytuacjami odstąpienia od Umowy przez Konsumenta do tego uprawnionego, odstąpienie od Umowy następuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności, a oświadczenie o odstąpieniu powinno zawierać uzasadnienie.
- Klient może odstąpić od umowy, jeżeli Firma Usługowa Fachowiec z przyczyn leżących po jego stronie nie przystąpił do realizacji Zamówienia w terminie nie krótszym jak 14 dni od daty rozpoczęcia prac wskazanych w Zamówieniu.
- Klient może odstąpić od Umowy po jej zawarciu, jednakże w takim przypadku wpłacona przedpłata (zadatek) nie podlega zwrotowi i przechodzi w całości na poczet kosztów ofertowych oraz materiałowych.
- Firma Usługowa Fachowiec może odstąpić od Umowy w przypadku, gdy przedpłata nie zostanie dokonana w terminie w skazanym w zaakceptowanym Zamówieniu.
- Firma Usługowa Fachowiec może odstąpić od umowy także w przypadku, gdy Klient nie wywiązuje się z obowiązków określonych w pkt VII ust. 1 lub 2, a z winy Klienta następuje konieczność wstrzymania realizacji Zamówienia w okresie przekraczającym 14 dni.
- W przypadku odstąpienia od umowy określonym w ust. 10 Firma Usługowa Fachowiec może zatrzymać otrzymaną przedpłatę (zadatek) w całości na poczet kosztów procesów ofertowych oraz materiałowych. Nie wyklucza to żądania przez Firmę Usługową Fachowiec zapłaty za dotychczas wykonane prace zgodnie z ich kosztorysem ponad kwotę przedpłaty (zadatku).
XII. Ochrona danych osobowych i informacja o prywatności
- Dane osobowe są przetwarzane przez Firmę Usługową Fachowiec jako administratora zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) i informacją o prywatności.
- Informacja o prywatności jest dostępna na stronie http://www.fu-fachowiec.pl/.
XIII. Postanowienia końcowe
- Zawarcie Umowy z Firmą Usługową Fachowiec jest jednoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu.
- Firma Usługowa Fachowiec zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie lub Polityce Prywatności z istotnych powodów. Należy do nich w szczególności konieczność dostosowania warunków świadczenia usług do przepisów prawa lub gdy zmiana jest konieczna z powodu orzeczenia sądu lub decyzji innego właściwego organu administracji publicznej lub w celu wdrożenia nowych środków technicznych w celu ochrony prywatności lub gdy jest to konieczne z przyczyn technicznych związanych ze świadczeniem usług użytkownikowi lub gdy taka konieczność wynika ze zmian w zakresie usług oferowanych przez Firmę Usługową Fachowiec.
- Firma Usługowa Fachowiec powiadomi o wszelkich zmianach Regulaminu lub Informacji o prywatności na stronie http://www.fu-fachowiec.pl/.
- Zmiany Regulaminu lub Informacji o prywatności obowiązują od daty wskazanej w nowej wersji tych dokumentów (będą mieć zastosowanie do Umów zawartych po dniu ich wejścia w życie), a w przypadku braku takiej informacji obowiązują od opublikowania zaktualizowanych wersji dokumentów na stronie http://www.fu-fachowiec.pl/.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu lub jego zastosowanie do którejkolwiek Stron zostanie uznane za nieważne, niniejszy dokument pozostaje wiążący, a Strony dołożą wszelkich starań, działając w dobrej wierze, aby zastąpić nieważne postanowienie postanowieniem ważnym i odzwierciedlającym intencje Stron.
- Sądem właściwym do rozpoznania sporów wynikłych lub mogących wyniknąć z realizacji Umowy jest sąd miejscowo właściwy dla miejsca wykonywania działalności gospodarczej przez Firmę Usługową Fachowiec. Zdanie poprzedzające nie znajduje zastosowania do Umów z Konsumentem.
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące w Polsce przepisy prawa w szczególności Kodeks Cywilny.